Адно окно
Афіцыйныя дакументы
Асабісты прыём
Прамая тэлефонная лінія
Звароты грамадзян і юрыдычных асоб
Адзіны дзень інфармавання
Аўкцыёны
Грамадскія абмеркаванні
Гуманітарнае супрацоўніцтва
Камісія па супрацьдзеянні карупцыі
Дыялогавая пляцоўка
Інтэрактыўная карта службаў «адно акно»
Нарматыўныя прававыя акты, якія рэгламентуюць ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур
«ПАСТАНАВАННЕ САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 25 сакавіка 2022 г. № 175 Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»
Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24 верасня 2021 г. № 548 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў дачыненні да суб'ектаў гаспадарання»
ДЫРЭКТЫВА ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 27 снежня 2006 г. № 2 «Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва»
ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»
УКАЗ ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 26 красавіка 2010 г. № 200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян»
ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ от 18 верасня 2020 г. № 541 «Аб дакументах, якія запытваюцца пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур»
УКАЗ ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 24 мая 2018 г. № 202 «Аб службе «Адно акно»
ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 17 кастрычніка 2018 г. № 740 «Аб пераліку адміністрацыйных працэдур, прыём заяў і выдача рашэнняў па якіх ажыццяўляецца праз службу «Адно акно»
ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 17 кастрычніка 2018 г. № 741 «Аб некаторых мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 мая 2018 г. № 202»
ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 6 мая 2020 г. № 271 «Аб змяненнi пастановы Савета Мiнiстраў Рэспублiкi Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур»
УКАЗ ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 25 чэрвеня 2021 г. № 240 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў адносінах да суб'ектаў гаспадарання»
Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
У адпаведнасці з артыкулам 14 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-3»Аб асновах адміністрацыйных працэдур": Заява зацікаўленай асобы падаецца на беларускай і (або) рускай мовах. Заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь разам з падачай заявы зацікаўленай асобы ў пісьмовай альбо вуснай форме можа быць прадугледжана магчымасць падачы такой заявы ў электроннай форме. Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу: - без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі, названых у абзацах трэцім і чацвёртым сапраўднай часткі; - з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленага асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленым асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання унікальнага ідэнтыфікатара устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь; - з выкарыстаннем асабістага ключа электроннай лічбавай подпісы, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь. Спосаб доступу да адзінага партала электронных паслуг для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь у пераліку адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг. Калі заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах не вызначаны звесткі, якія павінны змяшчацца ў заяве зацікаўленай асобы, подаваемом ў электроннай форме, у такім заяве павінны ўтрымлівацца наступныя звесткі: - Найменне ўпаўнаважанага органа, у які падаецца заява; - звесткі аб зацікаўленай асобе: - прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзяніна, які не з'яўляецца індывідуальным прадпрымальнікам; - прозвішча, уласнае імя ,імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства, рэгістрацыйны нумар у Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, Найменне дзяржаўнага органа, іншай дзяржаўнай арганізацыі, якія ажыццявілі дзяржаўную рэгістрацыю, - для індывідуальнага прадпрымальніка; - найменне і месца знаходжання, рэгістрацыйны нумар у Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, Найменне дзяржаўнага органа, іншай дзяржаўнай арганізацыі, якія ажыццявілі дзяржаўную рэгістрацыю, - для юрыдычнай асобы; - Найменне адміністрацыйнай працэдуры, за ажыццяўленнем якой звяртаецца зацікаўленая асоба; - пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія падаюцца разам з заявай зацікаўленага асобы; - звесткі аб унясенні платы, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, з дапамогай выкарыстання аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (уліковы нумар аперацыі (транзакцыі) у адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы або адзнака аб вырабленым плацяжы, калі ўказанне гэтага нумара не патрабуецца для пацверджання факту аплаты – - у выпадку ўнясення платы з дапамогай выкарыстання такой сістэмы; - подпіс грамадзяніна, альбо подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць заяву, альбо подпіс прадстаўніка зацікаўленага асобы. Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым гэтым Законам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных гэтым Законам. Парадак атрымання унікальнага ідэнтыфікатара Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара вызначаны Палажэннем аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара", зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 № 637. Унікальны ідэнтыфікатар-сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты Электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах ўстаноўлена такая форма іх ажыццяўлення. Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на Адзіным партале электронных паслуг і ажыццявіць: падачу (водгук) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур; атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях); падачу (водгук) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме. Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу» Адно акно " мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу. Унікальны ідэнтыфікатар ўключае ў сябе Лагін (Імя ўліковага запісу грамадзяніна ў ААІС) і пароль. Прымяненне унікальнага ідэнтыфікатара дазваляе грамадзяніну атрымаць доступ у асабісты Электронны кабінет. Асабісты Электронны кабінет фарміруецца ў аўтаматычным рэжыме адначасова з атрыманнем грамадзянінам унікальнага ідэнтыфікатара Грамадзянін мае права самастойна змяніць першасны пароль, а таксама ў наступным фармаваць новы пароль неабмежаваную колькасць разоў. Змена першаснага пароля і фарміраванне новага ажыццяўляюцца пры аўтарызацыі ў асабістым электронным кабінеце. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна. Ў выдачы грамадзяніну унікальнага ідэнтыфікатара адмаўляецца ў выпадках: непрадстаўлення дакумента, які засведчвае асобу, і (або) нязгоды на правядзенне зверкі звестак, указаных грамадзянінам пры падачы заявы аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара, у парадку, вызначаным дадзеным Палажэннем; прадастаўлення несапраўднага дакумента, які сведчыць асобу; наяўнасць унікальнага ідэнтыфікатара; выяўлення факту неадпаведнасці звестак аб грамадзяніне і дакуменце, які сведчыць асобу, пры правядзенні зверкі згодна з пунктам 7 гэтага Палажэння. Грамадзянін мае права адмовіцца ад выкарыстання унікальнага ідэнтыфікатара з дапамогай падачы адпаведнай пісьмовай заявы ў службу выдачы і прад'яўлення дакумента, які сведчыць асобу. Адмова грамадзяніна ад выкарыстання унікальнага ідэнтыфікатара цягне спыненне магчымасці ажыццяўлення праз асабісты Электронны кабінет адміністрацыйных працэдур у электроннай форме з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара ў якасці спосабу доступу да адзінага парталу. Пры гэтым работнік службы выдачы ініцыюе блакаванне доступу да асабістага электроннага кабінета з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара. пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг.
Аб правах і абавязках зацікаўленых асоб пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур
Правы зацікаўленых асоб ( Артыкул 10 Закона № 433-З»Аб асновах адміністрацыйных працэдур " ) Зацікаўленыя асобы маюць права: звяртацца з заявамі ва ўпаўнаважаныя органы; бясплатна атрымліваць ад упаўнаважаных органаў прадугледжаныя заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах формы (бланкі) дакументаў, неабходных для звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур; атрымліваць ад упаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў; прымаць удзел у ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур асабіста і (або) праз сваіх прадстаўнікоў, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі; знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з разглядам сваіх заяў, у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўнай законам таямніцы; атрымліваць адміністрацыйныя рашэнні (іх копіі, выпіскі з іх); адклікаць сваю заяву ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры; абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні; адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу; ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах. Абавязкі зацікаўленых асоб ( артыкул 11 Закона № 433-З»Аб асновах адміністрацыйных працэдур " ) Зацікаўленыя асобы абавязаны: ветліва ставіцца да работнікаў упаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў; прадстаўляць ва ўпаўнаважаныя органы дакументы і (або) звесткі, уключаныя ў пералікі дакументаў і (або) звестак, якія прадстаўляюцца зацікаўленымі асобамі, а таксама дакументы, названыя ў абзацах другім-сёмым часткі першай пункта 2 артыкула 15 гэтага Закона, у выпадку выпатрабавання такіх дакументаў; уносіць плату, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур; своечасова інфармаваць упаўнаважаныя органы аб змене месца жыхарства (месца знаходжання), месца знаходжання ў перыяд ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры; выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах. Правы і абавязкі трэціх асоб ( артыкул 111 Закона № 433-З»Аб асновах адміністрацыйных працэдур " ) 1. Трэція асобы маюць права: атрымліваць ад упаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў; знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з адміністрацыйнымі працэдурамі, у ажыццяўленні якіх яны ўдзельнічаюць (удзельнічалі), у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўнай законам таямніцы; адклікаць сваю згоду (у тым ліку выказаную шляхам прастаўлення подпісу на заяве зацікаўленай асобы) на ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры; абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні; адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу; ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах. 2. Трэція асобы абавязаны: ветліва ставіцца да работнікаў упаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў; выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.»
Аб парадку і тэрмінах абскарджання прынятых адміністрацыйных рашэнняў
Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1. Зацікаўленая асоба і трэцяе твар валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйстаячай арганізацыі) альбо ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ставіцца разгляд такіх скаргаў (далей – орган, які разглядае скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзеная ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.
2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).
Інтэрактыўная карта устаноў дашкольнай адукацыі Жлобінскага раёна
Інтэрактыўная карта устаноў дашкольнай адукацыі