Адно окно
Афіцыйныя дакументы
Асабісты прыём
Прамая тэлефонная лінія
Звароты грамадзян і юрыдычных асоб
Адзіны дзень інфармавання
Аўкцыёны
Грамадскія абмеркаванні
Гуманітарнае супрацоўніцтва
Камісія па супрацьдзеянні карупцыі
Дыялогавая пляцоўка
Прафесійнае навучанне беспрацоўных
Прафесійнае навучанне беспрацоўных ажыццяўляецца ў мэтах прадастаўлення грамадзянам, зарэгістраваным ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку беспрацоўнымі, магчымасці атрымання неабходных для аднаўлення (пачатку) працоўнай дзейнасці прафесійных ведаў, уменняў і навыкаў з улікам грамадскіх патрэб і ў адпаведнасці з існуючымі схільнасцямі, здольнасцямі, навыкамі і асаблівасцямі іх псіхафізічнага развіцця.
Грамадзяне, якія ажыццяўляюць догляд дзіцяці ва ўзросце да 3 гадоў (акрамя грамадзян, якія знаходзяцца ў водпуску па догляду дзіцяці да дасягнення ім узросту трох гадоў), могуць быць накіраваны органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на навучанне ў парадку і ўмовах. , вызначаных для беспрацоўных.
Прафесійнае навучанне беспрацоўных ажыццяўляецца ва ўстановах адукацыі, а таксама ў іншых арганізацыях.
Беспрацоўныя, накіраваныя органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на прафесійнае навучанне, падлягаюць зняццю з уліку ў органах па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.
Перыяд прафесійнага навучання беспрацоўных па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў дзённай форме залічваецца ў стаж працы, пра што робіцца запіс у працоўнай кніжцы.
Умовы накіравання беспрацоўных на прафесійнае навучанне
Прафесійнае навучанне беспрацоўных ажыццяўляецца па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў выпадку, калі:
Выгляды прафесійнага навучання беспрацоўных:
Вызначэнне прафесійнай прыдатнасці беспрацоўнага да прафесіі
Беспрацоўным, якія накіроўваюцца на прафесійнае навучанне, органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне бясплатна аказваюць паслугі па прафесійнай арыентацыі. Прафесійная прыгоднасць беспрацоўных, якія накіроўваюцца на навучанне, па медыцынскіх паказаннях вызначаецца ва ўстановах аховы здароўя па месцы жыхарства беспрацоўных.
Заключэнне дамовы на прафесійнае навучанне з беспрацоўным
Накіраванне беспрацоўнага на прафесійнае навучанне ажыццяўляецца на падставе рашэння, якое прымаецца кіраўніком органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.
З беспрацоўным, які накіроўваецца на прафесійнае навучанне, орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне заключае дагавор, у якім вызначаюцца правы і абавязкі бакоў, а таксама іх адказнасць за парушэнне ўмоў дагавора.
Беспрацоўны з яго згоды можа быць накіраваны на прафесійнае навучанне ў адпаведнасці з заяўкай канкрэтнага наймальніка, які гарантуе яго працаўладкаванне пасля завяршэння поўнага курса навучання. У гэтым выпадку заключаецца трохбаковая дамова (орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне – беспрацоўны – наймальнік), у якой вызначаюцца правы і абавязкі бакоў, а таксама іх адказнасць за парушэнне ўмоваў дамовы.
Пры накіраванні на прафесійнае навучанне непаўналетняга беспрацоўнага, які не аб'яўлены цалкам дзеяздольным або не ўзяў шлюб, дагавор ад яго імя падпісваецца таксама адным з яго бацькоў (папячыцелем).
Тэрміны прафесійнага навучання беспрацоўных
Прафесійнае навучанне беспрацоўных ажыццяўляецца ў вочнай (дзённай) форме навучання. Тэрміны прафесійнага навучання беспрацоўных устанаўліваюцца працягласцю да 12 месяцаў.
Абавязковая навучальная нагрузка пры прафесійным навучанні беспрацоўных ва ўсіх тыпах устаноў адукацыі ўстанаўліваецца 36–40 гадзін у тыдзень (акрамя выпадкаў, устаноўленых заканадаўствам), пры гэтым дзённая вучэбная нагрузка не павінна перавышаць 8 гадзін.
Працягласць заняткаў па тэарэтычным і вытворчаму навучанні пры прафесійным навучанні па прафесіях працоўных непасрэдна на вытворчасці павінна адпавядаць працягласці працоўнага часу, усталяванага заканадаўствам аб працы для працаўнікоў адпаведных узростаў, прафесій і вытворчасцей.
Сумяшчэнне прафесійнага навучання грамадзян з працаўладкаваннемвом
Прафесійнае навучанне грамадзян па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне можа сумяшчацца, па іх жаданні, у вольны ад заняткаў час з працаўладкаваннем на некваліфікаваную працу, а таксама на часовую працу па прафесіі (спецыяльнасці), па якой яны праходзяць навучанне . Дадзеныя грамадзяне павінны загадзя паведаміць органу па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аб заключэнні імі такой працоўнай дамовы з указаннем наймальніка, прафесіі (пасады), тэрміна дзеяння дамовы.
Орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на падставе звестак аб працаўладкаванні грамадзяніна прымае рашэнне аб далейшым фінансаванні яго прафесійнага навучання з улікам магчымасці сумяшчэння працы з навучаннем, а таксама прафесіі (спецыяльнасці), па якой грамадзянін працаўладкаваўся ў перыяд прафесійнага навучання.
/p>
У выпадку прыняцця рашэння аб спыненні фінансавання прафесійнага навучання грамадзяніна орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў трохдзённы тэрмін пісьмова інфармуе пра гэта яго і ўстанову адукацыі, арганізацыю.
У выпадку, калі грамадзянін не апавясціў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аб сваім працаўладкаванні, а апошні прыняў рашэнне аб спыненні фінансавання яго прафесійнага навучання, грамадзянін пакрывае фактычныя выдаткі органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне за перыяд яго прафесійнага навучання. з даты працаўладкавання да даты прыняцця гэтага рашэння.
Склад затрат на прафесійнае навучанне, якія падлягаюць кампенсацыі
У склад указаных затрат уключаюцца:
Пры адмове грамадзян ад кампенсацыі фактычных затрат органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне за перыяд іх прафесійнага навучання ў добраахвотным парадку гэтыя затраты спаганяюцца органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў судовым парадку.
Адлічэнне грамадзян з установы адукацыі, арганізацыі да завяршэння поўнага курса навучання
Грамадзяне, якія праходзяць прафесійнае навучанне па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, могуць быць адлічаны з установы адукацыі, арганізацыі да завяршэння поўнага курса навучання:
У выпадку адлічэння грамадзян з установы адукацыі (арганізацыі) да завяршэння поўнага курса навучання па непаважлівых прычынах грамадзяне пакрываюць фактычныя выдаткі органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне за перыяд іх прафесійнага навучання.
Кампенсацыя грамадзянам расходаў у выпадку праходжання імі прафесійнае навучанне па-за межамі іх месца жыхарства
У выпадку, калі грамадзяне праходзяць прафесійнае навучанне па-за межамі іх месца жыхарства, орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне пакрывае ім выдаткі:
У выпадку, калі грамадзяне, якія праходзяць прафесійнае навучанне па-за межамі іх месца жыхарства, могуць штодня прыязджаць да месца вучобы і назад, орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне пакрывае ім толькі выдаткі па аплаце праезду ў чыгуначным і аўтамабільным транспарце агульнага карыстання прыгараднага. або міжгародніх рэгулярных зносін пры прадстаўленні сапраўдных праязных дакументаў па мінімальным кошце праезду ў гэтым відзе транспарту.
Стыпендыя грамадзянам, накіраваным на прафесійнае навучанне
Стыпендыі грамадзянам, накіраваным органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на прафесійную падрыхтоўку, перападрыхтоўку і павышэнне кваліфікацыі, прызначаюцца і выплачваюцца гэтымі органамі.
Стыпендыя прызначаецца:
Памер стыпендыі можа быць зменшаны на 25 працэнтаў тэрмінам на адзін месяц або грамадзянін можа быць пазбаўлены стыпендыі на такі ж тэрмін у сувязі з непаспяховасцю або нерэгулярным наведваннем заняткаў без уважлівых прычын, парушэннем дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу і правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў.
Памер стыпендыі падлягае індэксацыі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Грамадзянам, накіраваным органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на прафесійную падрыхтоўку, перападрыхтоўку і павышэнне кваліфікацыі, стыпендыя налічваецца з першага дня іх навучання.
Аб парадку і ўмовах праходжання грамадзянамі альтэрнатыўнай службы
Палажэннем №497 ад 27.06.16г., распрацаваным у адпаведнасці з абзацам чацвёртым артыкула 9 Закона Рэспублікі Беларусь ад 4 чэрвеня 2015 года "Аб альтэрнатыўнай службе", вызначаюцца парадак і ўмовы праходжання грамадзянамі Рэспублікі Беларусь альтэрнатыўнай службы.
Тэрміны альтэрнатыўнай службы складаюць:
для грамадзян, якія не маюць вышэйшай адукацыі, – 36 месяцаў;
для грамадзян, якія маюць вышэйшую адукацыю, – 24 месяцы.
Агульная працягласць альтэрнатыўнай службы грамадзяніна, які праходзіць альтэрнатыўную службу, вызначаецца ў каляндарным вылічэнні і ўключае час выканання абавязкаў альтэрнатыўнай службы, штодзённы і штотыднёвы адпачынак (выхадныя дні), у тым ліку выхадныя дні падчас дзяржаўных свят і святочных. дзён, час знаходжання ў водпусках, за выключэннем водпускаў у сувязі з паступленнем ва ўстанову адукацыі або арганізацыю, якая рэалізуе адукацыйныя праграмы паслявузаўскай адукацыі, і атрыманнем адукацыі, час знаходжання ў дарозе да месца праходжання альтэрнатыўнай службы.
Праходжанне альтэрнатыўнай службы ажыццяўляецца грамадзянамі, у дачыненні да якіх раённымі (гарадскімі) прызыўнымі камісіямі па месцы жыхарства прынята рашэнне аб замене воінскай службы на альтэрнатыўную службу.
Грамадзяне праходзяць альтэрнатыўную службу ў арганізацыях аховы здароўя, сацыяльнай сферы, жыллёва-камунальнай, сельскай і лясной гаспадаркі, у арганізацыях, якія займаюцца добраўпарадкаваннем тэрыторый, будаўніцтвам і рамонтам дарог і чыгуначных шляхоў.
Пералік арганізацый, у якіх грамадзяне праходзяць альтэрнатыўную службу, устанаўліваецца Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны.
Грамадзянам, якія праходзяць альтэрнатыўную службу, за ўвесь тэрмін праходжання альтэрнатыўнай службы прадастаўляецца водпуск працягласцю:
30 каляндарных дзён – за 36 месяцаў альтэрнатыўнай службы;
20 каляндарных дзён – за 24 месяцы альтэрнатыўнай службы
Штомесячнае грашовае ўтрыманне ўстанаўліваецца ў памеры 150 працэнтаў найбольшай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Мінпрацы і сацабароны, за два апошнія кварталы.
Памер штомесячнага грашовага ўтрымання павялічваецца:
на 20 працэнтаў бюджэту пражытачнага мінімуму – з 13-га месяца альтэрнатыўнай службы;
на 40 працэнтаў бюджэту пражытачнага мінімуму – з 25-га месяца альтэрнатыўнай службы.
Арганізацыя часовай працоўнай занятасці студэнцкай і навучэнскай моладзі ў вольны ад вучобы час
Арганізацыя часовай занятасці моладзі ажыццяўляецца наймальнікамі, якім заканадаўствам прадастаўлена права заключэння і спынення працоўнага дагавора з работнікам (далей - арганізатары), пры ўдзеле мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў.
Часовая занятасць арганізуецца для моладзі, якая навучаецца ва ўстановах агульнай базавай і сярэдняй адукацыі, прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай і вышэйшай адукацыі, ва ўзросце 14 гадоў і старэйшых. Забараняецца накіраванне моладзі ва ўзросце да 18 гадоў на цяжкія работы, работы са шкоднымі і небяспечнымі ўмовамі працы, на работы па пераносцы і перамяшчэнні цяжараў, якія перавышаюць устаноўленыя для іх гранічныя нормы, а таксама звязаныя з вытворчасцю, захоўваннем і гандлем спіртнымі напіткамі, якія наносяць урон маральнасці. падлетка, і работы, якія выконваюцца вахтавым метадам, нельга прыцягваць работнікаў ва ўзросце да 18 гадоў да начных і звышурочных работ, работ у дзяржаўныя святы і святочныя дні, работ у выхадныя дні.
Віды работ, на якіх дапускаецца часовая працоўная занятасць моладзі, якая не дасягнула васемнаццаці гадоў, вызначаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства аб працы Рэспублікі Беларусь. Працягласць працоўнага часу моладзі ў перыяд летніх канікулаў не можа перавышаць: ва ўзросце ад 14 да 16 гадоў - 23 гадзіны на тыдзень і 4 гадзіны 36 хвілін у дзень; для навучэнцаў ад 16 да 18 гадоў- 35 гадзін у тыдзень і 7 гадзін у дзень.
Аплата працы моладзі, якая працуе ў вольны ад вучобы час, робіцца прапарцыйна адпрацаванаму часу або ў залежнасці ад выкананага аб'ёму работ у адпаведнасці з дзейнымі ў арганізатараў формамі і сістэмамі аплаты працы.
Па пытаннях часовай занятасці навучэнскай моладзі звяртацца ва ўпраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Жлобінскага райвыканкама (г. Жлобін, вул. Урыцкага, 41, кабінет № 2, тэл. .44779).
Браніраванне працоўных месцаў для грамадзян, якія асабліва маюць патрэбу ў сацыяльнай абароне
Браніравання працоўных месцаў для грамадзян, якія асабліва маюць патрэбу ў сацыяльнай абароне і не здольным на роўных умовах канкурыраваць на рынку працы, а таксама для асоб, абавязаных кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей , якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні:
Дзяржава забяспечвае дадатковыя гарантыі ў галіне садзейнічання занятасці насельніцтва наступным грамадзянам, якія асабліва маюць патрэбу ў сацыяльнай абароне і не здольныя на роўных умовах канкурыраваць на рынку працы:
Працаўладкаванне бацькоў, якія абавязаны кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні і накіраваны па судовай пастанове ва ўпраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, таксама забяспечваецца шляхам устанаўлення броні для прыёму іх на працу.
Працаўладкаванне беспрацоўных для набыцця вопыту практычнай работы з частковай кампенсацыяй наймальнікам затрат на аплату працы
Працаўладкаванне беспрацоўных для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці) можа ажыццяўляцца ў арганізацыях незалежна ад форм уласнасці, за выключэннем арганізацый, дзейнасць якіх фінансуецца за кошт бюджэтных сродкаў, і ў індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - наймальнікі).
Для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці) накіроўваюцца беспрацоўныя, зарэгістраваныя ва ўпраўленні па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, з ліку:
выпускнікоў устаноў адукацыі, якія атрымалі прафесійна-тэхнічную, сярэднюю спецыяльную і вышэйшую адукацыю;
асоб, якія прайшлі прафесійную падрыхтоўку або перападрыхтоўку па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне;
асоб, якія асвоілі змест адукацыйнай праграмы павышэння кваліфікацыі працоўных (служачых), адукацыйнай праграмы перападрыхтоўкі працоўных (служачых), адукацыйнай праграмы прафесійнай падрыхтоўкі працоўных (служачых) ва ўстановах адукацыі, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;
асоб, якія працяглы час (больш за 12 месяцаў) не працавалі ў сувязі з доглядам дзіцяці ва ўзросце да 3 гадоў, дзіцем-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, а таксама дзіцяці ва ўзросце да 18 гадоў, інфікаваным вірусам імунадэфіцыту чалавека або хворым на СНІД.
З наймальнікам, які даў згоду на працаўладкаванне канкрэтнага беспрацоўнага, орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне заключае дагавор аб працаўладкаванні беспрацоўнага для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці) і частковай кампенсацыі затрат па аплаце яго працы.
З беспрацоўнымі, накіраванымі органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне для працаўладкавання для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці), на ўмовах, вызначаных дадзенай Інструкцыяй, наймальнікі заключаюць тэрміновыя працоўныя дагаворы тэрмінам ад двух да шасці месяцаў у парадку, устаноўленым заканадаўствам аб працы.
Наймальнікі ў пяцідзённы тэрмін з дня выдання загада аб прыёме на працу грамадзяніна, працаўладкаванага для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці), прадстаўляюць органу па працы, занятасці і сацыяльнай абароне копію гэтага загада.
На працягу трох працоўных дзён з даты заканчэння тэрміну дзеяння тэрміновага працоўнага дагавора наймальнік прадстаўляе ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне копію загада аб звальненні грамадзяніна, працаўладкаванага для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці).
Наймальнікі штомесяц у пяцідзённы тэрмін з даты выплаты заработнай платы грамадзянам, працаўладкаваным для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці), прадстаўляюць у органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне даведку аб затратах па аплаце працы гэтых грамадзян з указаннем даты выплаты заработнай платы і выплаты абавязковых страхавых узносаў у бюджэт дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь, налічаных на заработную плату, яе памеру і перыяду, за які налічана заработная плата.
Орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў пяцідзённы тэрмін з даты атрымання даведкі аб затратах па аплаце працы грамадзяніна, працаўладкаванага для набыцця вопыту практычнай работы па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці), у адпаведнасці з дадзенай Інструкцыяй прадстаўляе ў тэрытарыяльныя органы дзяржаўнага казначэйства плацежныя. дакументы для пералічэння грашовых сродкаў на бягучы (разліковы) банкаўскі рахунак наймальніка ў мэтах частковай кампенсацыі яму ўказаных затрат.
Памер кампенсацыйных выплат са сродкаў бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь не можа перавышаць памеру мінімальнай заработнай платы, якая дзейнічае ў перыяд, за які праведзена налічэнне заработнай платы.
Перасяленне беспрацоўных і членаў іх сем'яў у сувязі з пераездам у іншую мясцовасць на новае месца жыхарства і працы
Перасяленне беспрацоўных і членаў іх сем'яў на новае месца жыхарства ажыццяўляецца пры прадастаўленні беспрацоўным работы ў іншай мясцовасці (іншым населеным пункце па існуючым адміністрацыйна-тэрытарыяльным дзяленні) у мэтах садзейнічання іх занятасці, забеспячэння наймальнікаў работнікамі і ажыццяўляецца ў межах Рэспублікі Беларусь на добраахвотных пачатках. .
Перасяленню падлягаюць беспрацоўныя ва ўзросце: мужчыны ад 18 да 60 гадоў, жанчыны ад 18 да 55 гадоў і іх сем'і.
Інфармацыя аб наяўнасці свабодных працоўных месцаў з прадастаўленнем жылога памяшкання змяшчаецца ў агульнарэспубліканскім банку даных аб наяўнасці свабодных працоўных месцаў (вакансій).
Са згоды беспрацоўнага, які выказаў жаданне перасяліцца на новае месца жыхарства, орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага рыхтуе прадстаўленне аб перасяленні беспрацоўнага для далейшага працаўладкавання і афармляе яго ў трох экзэмплярах. Два экзэмпляры прадстаўлення накіроўваюцца ў адрас наймальніка для атрымання згоды аб прыняцці на працу беспрацоўнага, трэці - у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка і меркаванаму новаму месца жыхарства беспрацоўнага.
Наймальнік, разгледзеўшы прадстаўленне, у тэрмін да 15 дзён з дня яго атрымання афармляе і накіроўвае адзін экзэмпляр прадстаўлення ў адрас органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка, другі - у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне. па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага. Орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага ў тэрмін да 3 дзён з дня атрымання інфармацыі ад наймальніка інфармуе беспрацоўнага аб выніках разгляду.
Пры станоўчым вырашэнні наймальнікам пытання аб працаўладкаванні і перасяленні беспрацоўнага і членаў яго сям'і орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў тэрмін да 5 дзён афармляе праект дагавора паміж органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага, органам па працы , занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка, наймальнікам і беспрацоўным аб перасяленні беспрацоўнага і членаў яго сям'і на новае месца жыхарства і работы згодна з дадаткам.
Падпісаны органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага і беспрацоўным дагавор у чатырох экземплярах у тэрмін да 5 дзён накіроўваецца наймальніку для падпісання.
Падпісаны трыма бакамі дагавор у чатырох экземплярах накіроўваецца для падпісання ў адрас органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка.
Усе экзэмпляры дагавора органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка ў тэрмін да 5 дзён накіроўваюцца на адрас органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага, адзін з якіх перадаецца беспрацоўнаму.
Пры неабходнасці правядзення асабістай гутаркі з наймальнікам, а таксама заключэння дагавора орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага можа накіраваць беспрацоўнага да наймальніка ва ўзгодненыя з ім тэрміны, пры гэтым беспрацоўнаму выдаецца накіраванне згодна з дадаткам.
Расходы беспрацоўнага па праездзе да месца знаходжання наймальніка і назад пакрываюцца беспрацоўнаму органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага за кошт сродкаў дзяржаўнага пазабюджэтнага Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь, якія накіроўваюцца на фінансаванне мерапрыемстваў па забеспячэнні занятасці насельніцтва, пры прадстаўленні адпаведных дакументаў па нормах і ў памерах, устаноўленых заканадаўствам аб кампенсацыі расходаў пры службовых камандзіроўках у межах Рэспублікі Беларусь, але не больш як за чацвёра сутак адной паездкі. Пры гэтым беспрацоўнаму можа выплачвацца аванс на расходы па праездзе.
Пры пераездзе беспрацоўнага на новае месца жыхарства орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі беспрацоўнага здымае яго з уліку з даты яго працаўладкавання па новым месцы жыхарства.
Наймальнік у тэрмін да 5 дзён з дня працаўладкавання беспрацоўнага інфармуе аб гэтым орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы свайго знаходжання, які выключае з банка даных заяўку аб вакансіі.
Беспрацоўным, які заключыў дамову, робіцца выплата грашовых сродкаў у памеры сяміразовай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму.
Пры перасяленні на новае месца жыхарства беспрацоўнага, у складзе сям'і якога некалькі беспрацоўных, сяміразовая велічыня бюджэту пражытачнага мінімуму выплачваецца кожнаму з іх пры ўмове заключэння з імі дамовы і прадастаўленні гарантаванага працоўнага месца. Пры гэтым з прадстаўленнем азнаямляюць аднаго з беспрацоўных.
Дадаткова робіцца выплата грашовых сродкаў беспрацоўным у памеры двухразовай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму пры перасяленні беспрацоўных з гарадоў на алевае месца жыхарства і працы ў малыя, сярэднія гарадскія паселішчы, у сельскую мясцовасць, а таксама гарады-спадарожнікі.
Пры разліку памеру выплат прымаецца бюджэт пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджаны Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, які дзейнічае на дату працаўладкавання.
Выплата грашовых сродкаў ажыццяўляецца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка ў тэрмін да 5 дзён з даты працаўладкавання беспрацоўнага ў адпаведнасці з дагаворам пры заключэнні паміж наймальнікам і беспрацоўным працоўнага дагавора тэрмінам не менш як на 12 месяцаў.
Кампенсацыя расходаў на пераезд беспрацоўнага і членаў яго сям'і (расходы па праездзе, перавозцы маёмасці, дадатковыя асабістыя расходы (сутачныя) за час знаходжання ў дарозе) ажыццяўляецца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка пры прадстаўленні пацвярджальных дакументаў.
Кампенсацыя за праезд, перавоз маёмасці кампенсуецца па фактычных расходах беспрацоўнага.
Дадатковыя асабістыя выдаткі (сутачныя) выплачваюцца ў памерах, якія ўстанаўліваюцца заканадаўствам па кампенсацыі расходаў пры службовых камандзіроўках у межах Рэспублікі Беларусь.
Кампенсацыя расходаў і кампенсацыя беспрацоўнаму і членам яго сям'і праводзяцца пасля працаўладкавання беспрацоўнага ў адпаведнасці з дагаворам у тэрмін да 5 дзён з дня прадстаўлення ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка пацвярджальных дакументаў.
У выпадку аплаты выдаткаў на пераезд беспрацоўных і чальцоў іх сем'яў наймальнікам пакрыццё выдаткаў ажыццяўляецца непасрэдна наймальніку пасля прадстаўлення пацвярджальных дакументаў.
Перасяленне беспрацоўнага і членаў яго сям'і на новае месца жыхарства і работы па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне з выдзяленнем грашовых сродкаў і кампенсацыяй расходаў, звязаных з пераездам, аказваецца толькі адзін раз.
Кантроль за прыбыццём беспрацоўнага на новае месца жыхарства, яго працаўладкаванне, выкананне дагаворных абавязацельстваў з боку беспрацоўнага і наймальніка на працягу тэрміну дзеяння дагавора ажыццяўляюцца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка. Па заканчэнні тэрміну дзеяння дагавора орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання наймальніка інфармуе орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, які накіраваў беспрацоўнага, камітэты па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аблвыканкамаў па месцы знаходжання наймальніка аб выкананні беспрацоўным і наймальнікам дамове.
Кантроль за выкананнем заканадаўства аб занятасці насельніцтва ў частцы выканання абавязацельстваў, вызначаных дагаворам аб перасяленні беспрацоўнага і членаў яго сям'і на новае месца жыхарства і работы, ажыццяўляецца органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, камітэтамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аблвыканкамаў , Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Дагавор заключаецца па даце заканчэння гадавога тэрміну пасля працаўладкавання беспрацоўнага на працу да наймальніка.
Адаптацыя інвалідаў да працоўнай дзейнасці
Адаптацыя інвалідаў да працоўнай дзейнасці уяўляе сабой працаўладкаванне, адаптацыю і працоўную дзейнасць беспрацоўных інвалідаў на канкрэтным працоўным месцы і ажыццяўляецца ў мэтах набыцця і ўдасканалення прафесійных ведаў, уменняў і навыкаў працы.
Адаптацыя інвалідаў да працоўнай дзейнасці беспрацоўных інвалідаў ажыццяўляецца наймальнікамі любых арганізацыйна-прававых форм, якія выказалі жаданне і маюць неабходныя ўмовы для яе рэалізацыі, і праводзіцца ў адпаведнасці з індывідуальнымі праграмамі рэабілітацыі ў тэрміны ад 6 да 12 месяцаў.
Наймальнік, які выказаў жаданне ажыццяўляць адаптацыю інвалідаў да працоўнай дзейнасці беспрацоўных інвалідаў, звяртаецца ў аддзел садзейнічання занятасці па месцы свайго знаходжання з пісьмовай заявай з указаннем:
Да заявы прыкладаюцца:
Падбор працоўнага месца для праходжання адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці ажыццяўляецца ў адпаведнасці з назначэннямі мерапрыемстваў праграмы прафесійнай рэабілітацыі ІПР, распрацаванай медыка-рэабілітацыйнай экспертнай камісіяй МРЭК.
Наймальнік праводзіць сумоўе з інвалідам, накіраваным службай занятасці, складае і ўзгадняе індывідуальную праграму працоўнай рэабілітацыі ІПТР і тэрміны яе праходжання.
Служба занятасці заключае з наймальнікам дагавор аб правядзенні адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці на кожнага канкрэтнага інваліда. Наймальнік заключае тэрміновую працоўную дамову на тэрмін, вызначаны дамовай па адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці.
Перавагі ў арганізацыі правядзення адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці маюць наймальнікі, якія забяспечваюць магчымасць далейшага працаўладкавання інвалідаў. Пры правядзенні мерапрыемстваў па адаптацыі інвалідаў наймальнікам са сродкаў Фонду могуць быць выдзелены грашовыя сродкі на кампенсацыю затрат па аплаце працы работнікаў з інваліднасцю або на набыццё абсталявання, матэрыялаў, спецадзення. Выдаткі на аплату працы работнікаў-інвалідаў кампенсуюцца штомесяц у памеры налічанай заработнай платы з улікам выплат стымулюючага і кампенсавальнага характару.
Пасля заканчэння тэрміну дзеяння тэрміновай працоўнай дамовы або датэрміновага яе скасавання наймальнік у 3-дзённы тэрмін прадстаўляе ў аддзел садзейнічання занятасці копію загада аб прыёме на пастаянную працу або аб яго скасаванні.
Больш падрабязную інфармацыю можна атрымаць у аддзеле садзейнічання занятасці Упраўлення па працы, занятасці і сацыяльнай абароне (вул. Урыцкага 41).
Галоўны спецыяліст: Спарыш Аляўціна Уладзіміраўна, тэлефон 4-47-71
Арганізацыя аплатных грамадскіх работ
Ажыццяўленне аплатных грамадскіх работ заключаецца ў выкананні агульнадаступных відаў працоўнай дзейнасці, якія, як правіла, не патрабуюць дадатковай прафесійнай падрыхтоўкі, маюць сацыяльна карысную значнасць і садзейнічаюць уключэнню ў актыўнае працоўнае жыццё беспрацоўных і іншых асоб, якія звяртаюцца па пытаннях працаўладкавання.
Аплатныя грамадскія працы закліканы забяспечваць:
Мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы на падставе аб'ёмаў аплатных грамадскіх работ і колькасці беспрацоўных штоквартальна ўстанаўліваюць мінімальную колькасць рабочых дзён для ўдзелу беспрацоўных у аплатных грамадскіх работах у кожным месяцы наступнага квартала (далей - месячная норма).
Месячная норма не можа перавышаць 10 працоўных дзён.
Пры незабеспячэнні выканання аб'ёмаў аплатных грамадскіх работ месячная норма можа быць зніжана па рашэнню мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў.
Беспрацоўны пры яго жаданні можа ўдзельнічаць у аплатных грамадскіх работах звыш устаноўленай месячнай нормы.
Беспрацоўным, якія адпрацавалі на аплатных грамадскіх работах колькасць працоўных дзён, якая перавышае ўстаноўленую месячную норму, гэтыя дні залічваюцца ў выкананне месячных норм у наступных месяцах.
У выпадку невыканання беспрацоўным без уважлівых прычын устаноўленай месячнай нормы прымаецца рашэнне аб прыпыненні выплаты яму дапамогі па беспрацоўю. Указанае рашэнне прымаецца не пазней за назначаны дзень яўкі беспрацоўнага ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў месяцы, наступным за месяцам, у якім не выканана месячная норма. Пры гэтым выплата дапамогі па беспрацоўі прыпыняецца з першага чысла месяца, наступнага за месяцам, у якім беспрацоўным без уважлівых прычын не выканана месячная норма.
Да ўважлівых прычын невыканання месячнай нормы адносяцца:
Удзел у аплатных грамадскіх працах не з'яўляецца абавязковым для:
Рэгістрацыя грамадзян беспрацоўнымі
Рэгістрацыя грамадзян у якасці беспрацоўных ажыццяўляецца па іх месцы жыхарства органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне пры асабістым звароце.
Пры рэгістрацыі ў якасці беспрацоўных грамадзянін павінен прад'явіць наступныя дакументы:
Беспрацоўнымі не могуць быць зарэгістраваны занятыя грамадзяне, а таксама грамадзяне:
Занятымі лічацца грамадзяне:
Прадастаўленне субсідый для арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці, рамеснай дзейнасці і дзейнасці па аказанні паслуг у сферы аграэкатурызму
Упраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Жлобінскага райвыканкама запрашае да супрацоўніцтва беспрацоўных, якія жадаюць адкрыць уласную справу
За кошт сродкаў дзяржаўнага пазабюджэтнага Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва беспрацоўным аказваецца дзяржаўная падтрымка згодна з Пастановай Савета Міністраў № 342 ад 7 сакавіка 2008 года «Аб зацвярджэнні Палажэння аб садзейнічанні беспрацоўным у арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці, дзейнасці па аказанні паслуг у сферы аграэкатурызму, рамеснай дзейнасці» з унесенымі змяненнямі і дапаўненнямі ў выглядзе бязвыплатнай субсідыі. Бязвыплатная субсідыя - гэта незваротная дзяржаўная грашовая дапамога, якая прадастаўляецца ў бюджэтах пражытачнага мінімуму на дату заключэння дагавора з беспрацоўным.
Для беспрацоўных, якія жывуць у горадзе і жадаюць адкрыць уласную справу, субсідыя прадастаўляецца ў памеры11 кратнай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму.
Пры арганізацыі дзейнасці ў сельскіх населеных пунктах і малых гарадах субсідыя прадастаўляецца ў памеры15 кратнай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму.
Пры арганізацыі дзейнасці, звязанай з укараненнем вынікаў навуковых даследаванняў і распрацовак (аб'ектаў права, прамысловай уласнасці - вынаходкі карыснай мадэлі, прамысловага ўзору, гатункі расліны, тапалогіі інтэгральнай мікрасхемы), субсідыя прадастаўляецца ў памеры 20 кратнай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму.
Субсідыя прадастаўляецца беспрацоўным, які дасягнуў 18-гадовага ўзросту, выконвае абавязкі, вызначаныя ў частцы першай артыкула 91 Закона, і пры адсутнасці ў іх парушэнняў, указаных у абзацах другім - пятым частцы другой і абзацах другім і трэцім часткі шостай артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб занятасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь", калі яны на працягу аднаго месяца з дня рэгістрацыі ў якасці беспрацоўных не змаглі працаўладкавацца на прыдатную работу або зарэгістраваліся ў якасці беспрацоўных пасля праходжання прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і асваення зместу адукацыйнай праграмы навучальных курсаў (лекторыяў , тэматычных семінараў, практыкумаў, трэнінгаў, афіцэрскіх курсаў і іншых відаў навучальных курсаў) па накіраванні органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.
Для вырашэння пытання аб прадастаўленні субсідыі беспрацоўны падае ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы сваёй рэгістрацыі:
Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на працягу 14 каляндарных дзён з дня паступлення заявы аб прадастаўленні субсідыі разглядаюць тэхніка-эканамічнае абгрунтаванне (бізнес-план), якое паступіла, і прымаюць рашэнне аб прадастаўленні (аб адмове ў прадастаўленні) беспрацоўнаму субсідыі. Пасля гэтага з беспрацоўным заключаецца дагавор і на адкрыты бягучы (разліковы) банкаўскі рахунак у адкрытым акцыянерным таварыстве "Ашчадны банк "Беларусбанк" пераводзіцца субсідыя. Пасля атрымання субсідыі беспрацоўны падае дакументы ў выканкам на рэгістрацыю ІП ці ПУП.
Хочацца звярнуць асаблівую ўвагу беспрацоўных на той факт, што калі яны спачатку зарэгіструюць сваю прадпрымальніцкую дзейнасць у выканкаме, а потым звернуцца ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, то яны страцяць права на атрыманне субсідыі.
Беспрацоўны, які атрымаў субсідыю са сродкаў дзяржаўнага пазабюджэтнага Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва, абавязаны закупіць абсталяванне, тавар і г.д., указаны ў бізнес-плане, і ў абавязковым парадку своечасова прадставіць аддзелу занятасці дакументы, якія пацвярджаюць мэтавае выкарыстанне выдзеленых грашовых сродкаў. : плацежныя даручэнні, таварныя накладныя, рахунак-фактуры, дагаворы з пастаўшчыком на пастаўку тавару і іншыя.
Па ўзнікшых пытаннях просім звяртацца ва ўпраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Жлобінскага райвыканкама па адрасе: г. Жлобін, вул. Урыцкага 41, кабінет № 2, тэл.4-47-68; 4-47-79
Аказанне матэрыяльнай дапамогі беспрацоўным і членам іх сем'яў, якія знаходзяцца на іх утрыманні
Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аказваюць матэрыяльную дапамогу беспрацоўнаму і членам яго сям'і, а таксама грамадзянам у перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі па накіраванню органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.
МАТЭРЫЯЛЬНАЯ ДАПАМОГА АКАЗАЕЦЦА НЕЗАЛЕЖНА АД УДЗЕЛУ Ў АПЛАЧАНЫХ ГРАМАДСКІХ ПРАЦАХ НАСТУПНЫМ БЕСПРАЦОЎНЫМ:
У выключных выпадках (стыхійнае бедства, аварыя, працяглае захворванне і іншыя) з улікам уважлівых прычын і прадстаўленых у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне дакументаў, якія пацвярджаюць прычыну звароту за аказаннем матэрыяльнай дапамогі, беспрацоўнаму, які не мае парушэнняў, указаных у абзацах другім - чацвёртым часткі трэцяй і часткі сёмай артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15.06.2006 № 125-З "Аб занятасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь", на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічаюць дню падачы заявы, а таксама грамадзяніну ў перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі, якая не мае парушэнняў, указаных у частцы сёмай артыкула 23 гэтага Закона, можа быць аказана матэрыяльная дапамога без уліку сукупнага даходу.
ПАМЕР МАТЭРЫЯЛЬНАЙ ДАПАМОГІ, аказанай:
БЕСПРАЦОЎНАМУ на працягу кожнага 12-месячнага перыяду, вылічанага з дня рэгістрацыі ў якасці беспрацоўнага, не можа перавышаць 6 базавых велічынь;
ГРАМАДЗЯНІНУ Ў ПЕРЫЯД ПРАФЕСІЙНАЙ ПАДРЫХТОЎКІ, ПЕРАПАДРЫХТОЎКІ І ПАВЫШЭННІ КВАЛІФІКАЦЫІ, не можа перавышаць адной базавай велічыні ў месяц.
Грамадзянам ва ўзросце да 29 гадоў у перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павелічэння кваліфікацыі не па месцы знаходжання органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, які накіраваў іх у месяц. які перавышае найбольшую велічыню бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Урадам Рэспублікі Беларусь, за два апошнія кварталы, - адной базавай велічыні ў месяц.
ГРАМАДЗЯНАМ З ЛІКУ ІНВАЛІДАЎ У ПЕРЫЯД ПРАФЕСІЙНАЙ ПАДРЫХТОЎКІ, ПЕРАПАДРЫХТОЎКІ І ПАВЫШЭННІ КВАЛІФІКАЦЫІ, не можа перавышаць трох базавых велічынь у месяц, а мелым сукупны даход, які перавышае ў нас больш за два гады. апошніх квартала, - дзвюх базавых велічынь у месяц.
ДЛЯ АТРЫМАННЯ МАТЭРЫЯЛЬНАЙ ДАПАМОГІ беспрацоўны, а таксама грамадзянін у перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі звяртаюцца ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі з пісьмовай заявай аб аказанні матэрыяльнай дапамогі па форме зацверджанай Пастановай Міністэрства працы і сацыяльнай абароны. Рэспублікі Беларусь ад 30.11.2006 N 149 "Аб зацвярджэнні форм дакументаў, неабходных для ўліку грамадзян, якія звярнуліся ў органы па працы, занятасці і сацыяльнайабароне, і інструкцый па іх запаўненню". Да гэтай заявы прыкладаюцца звесткі аб атрыманых даходах кожнага члена сям'і за апошнія 3 месяцы, якія папярэднічаюць месяцу падачы заявы. Склад сям'і вызначаецца на дзень падачы заявы аб аказанні матэрыяльнай дапамогі. Да членаў сям'і беспрацоўнага, а таксама грамадзяніна у перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі адносяцца муж, жонка, непаўналетнія дзеці.Пры раздзельным пражыванні бацькоў, якія скасавалі шлюб, дзеці ўлічваюцца па іх фактычным пражыванні ў сям'і маці ці бацькі.
Рашэнне аб аказанні беспрацоўнаму або грамадзяніну ў перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі матэрыяльнай дапамогі або аб адмове ў ёй прымаецца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на працягу 5 рабочых дзён з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту дакументаў і (або) звестак ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый - у месячны тэрмін з дня паступлення заявы. Аб прынятым рашэнні беспрацоўны, а таксама грамадзянін у перыяд прафесійнай падрыхтоўкі, перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі апавяшчаюцца ў 3-дзённы тэрмін.